כיצד הגדלתי פי 3 את כמות הלקוחות שמגיעים אלי דרך הלינקדין, בזכות רכישה באמזון.

זה קרה לי לפני כשנה וחצי. חיפשתי טלפון סלולרי חדש באתר הקניות הידוע אמזון,

בעודי מרפרף בין שלל האפשרויות, אני פתאום קולט את הדמיון  שבין אתר הקניות המפורסם, לבין הרשת החברתית המקצועית לינקדין.

אני מניח שכולכם מכירים את אתר הקניות אמזון או אתרים דומים כמו איבי דילאקסטרים ועלי באבא. לכן אפרט דווקא על אתר הלינקדין.

לינקדין היא הרשת החברתית המקצועית הגדולה בעולם. כן אני יודע ומכיר טוב את פייסבוק ושאר הרשתות החברתיות. אך לינקדין היא היחידה שנועדה מראש לשימושים מקצועיים, עסקיים ולא חברתיים.

הרשת מונה היום מעל 300 מליון משתמשים, לפחות מליון מתוכם בישראל. וכולם נכנסים לרשת למצוא עבודה, עובדים, עסקאות והזדמנויות.

 

מנהלי הרשת הצליחו לעשות משהו שנשמע לפני כעשור כבלתי יאומן, לגרום לנו לחשוף פרטים מקצועיים רבים על עצמינו לעולם, היכן למדנו, היכן עבדנו, מקומות שבהם אנו מתנדבים ולאיזה מטרות. ובעצם כך אנו תרמנו לבניית מאגר המידע המקצועי על אנשים מהגדולים בעולם.

שיפור פרופיל לינקדין 

אתם בוודאי שואלים, אז כיצד החיפוש שלי באמזון הגדיל לי את כמות הלקוחות?

אז, בזמן שחיפשתי את הסלולרי החדש שלי באמזון שמתי לב כיצד מבנה האתר עושה הכל כדי שאמשיך לחפש מוצרים עד שארכוש את המוצר המתאים לי.

תמונת המוצר אטרקטיבית, איך כשאני עובר ליד המוצר עם העכבר אני מקבל פרטים נוספים שימשכו אותי להכנס לדף המוצר המפורט. במידה ואיני מעוניין במוצר מייד, אני מקבל הצעות למוצרים דומים.

אז קלטתי, רשת הלינקדין מתנהגת בדיוק כמו אתר קניות, רק שבמקום מוצרים נמכרים שם אנשים, כלומר אנחנו.

לינקדין אמזון1

ולכן אם אני רוצה להגדיל את מכירותי דרך הלינקדין, אני פשוט צריך לקבל שאלו חוקי המשחק ולהתנהל בדיוק כמו מוצר באמזון.

אני צריך להקפיד שהתמונה שלי תהיה אטרקטיבית, הרי כל הזמן התמונה שלי ושל אנשים אחרים קופצת לגולש וחשוב ששלי תהיה יותר מעניינת.

מיד כשהגולש עובר ליד התמונה שלי קופץ חלון עם השם והתג ליין שלי, המשפט המחץ המאפיין אותי.

עם השם אי אפשר הרבה לשחק (כמו עם שם מוצר) אבל אפשר להוסיף תואר מקצועי כמו דוקטור עו"ד אדריכל, להחליט עם לכתוב אותו בעברית או באנגלית.
ואז קופץ גם התג ליין המשפט המאפיין אותנו. יש לי פחות מחצי שניה לעניין את מי שרואה את הפרופיל שלי. זה חייב להיות משפט מחץ, לא מעניין אותו התפקיד שלי, מעניין אותו על איזה צורך או כאב אני יכול לענות לו.

ממש לא מעניין אותו שאני מנכ"ל של החברה שלי. אלא העובדה שאני יכול לחבר את הטכנולוגיות המתקדמות להצלחה העסקית שלו.

שיניתי את התמונה ואת התג ליין, את השם כתבתי גם בעברית וגם באנגלית. ומאז כמות הכניסות לדף שלי עלתה פי 4 וכמות הפניות שאני מקבל דרך הלינקדין גדלה פי 3.

עכשיו שהם נכנסים לדף שלי אני צריך לגרום להם להאמין שאני יכול לספק את מה שאני מבטיח, אך על זה בפוסט הבא.

 יש לכם טיפים נוספים?

שאלות?

רשמו כאן בתגובות

 

עוד על הכותב חנן לב

מחבר מקבלי החלטות, טכנולוגיה והצלחה עסקית. ליצירת קשר בדרך המסורתית 0544727478

1 thought on “כיצד הגדלתי פי 3 את כמות הלקוחות שמגיעים אלי דרך הלינקדין, בזכות רכישה באמזון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *